overnachting in Livorno

• Patricia Heemskerk

Hallo,

daar ben ik weer, nu ben ik op zoek naar een goedkope overnachtingsadres in de buurt (35 km max.) van de haven van Livorno. Heeft er iemand hier ervaring mee. Het is voor 6 personen totaal incl 2 kids.

graag jullie tips of evt. link.

groetjes

Patricia

• hans

Beste Patricia,

wij zijnzelf ook aan het zoeken ivm overtocht naar Sardinie s'morgens om 08:00 uur

intussen heb ik uitgevonden dat er tussen Piza en Livorno redelijk wat campings zijn, het schijnt zo te zijn dat je vanaf deze locatie gemakkelijk in een half uurtje in de haven kunt zijn!

Google zoeken:

- Camping Piza

- Camping Livorno

volgens mij is een goed adres Camping Michael (weet niet zeker of ik de naam helemaal goed heb)

veel campings in Italie hebben ook huisjes /apartementen

tot zo ver

groet en goede reis

Hans

• Maarten

Op zich heel wat anders maar misschien toch een goede tip!

Wij hebben het afgelopen jaar twee keer overnacht in Freiburg ( Hotel Classic). Freiburg ligt precies op de helft Utrecht - Livorno. Je hebt hier familiekamers met in totaal 5 persoons bedden. En nog steeds erg ruim en netjes! bovendien een zeer goed ontbijt. Wij betaalden in Oktober 130,00 euro ( 2 vol. 3 kinderen) en in december 120,00. Op zich niet duur dus. en voor ons ideaal dat je met zijn vijfen op een kamer kan slapen. Het hotel ligt op slecht 5 minuten van de snelweg. Niet luxe niet groot maar wel netjes en zeer vriendelijk personeeel.

Vanaf Freiburg reden wij in ongeveer 6 uurtjes naar de haven in Livorno.

Maarten

• Patricia Heemskerk

en dan om 2.00 uur vertrekken om de boot van 8.00 uur te halen?

• Enrico

Ciao Patricia,

Wij hebben een keer gelogeerd in hotel La Vedetta in Montenero, op ca 20 minuten rijden van de haven van Livorno (en zelfs met uitzicht op de haven van Livorno)

Niet een superluxe hotel maar voor een schappelijke prijs (je moet de prijs wel bij ze opvragen…) Het hotel ligt in een rustig dorpje, wel prettig na een lange reis.

Succes en goede reis!

Enrico

ps. als je naar dit hotel gaat, even melden bij de receptie dat je vroeg weg moet om de boot te halen, dan zorgen ze dat je een kop koffie kan drinken met een brioche voordat je vertrekt.

• Enrico

Oeps, vergeet nog het linkje toe te voegen http://www.hotellavedetta.it/

• Patricia

Hai Enrico,

ik heb net een email van ze ontvangen, eur 150 voor een 4 perskamer, en dat voor maar 1 nacht.

Pff geen denken aan hoor, ik ga verder zoeken . Bedankt voor je hulp en link in ieder geval

grtjs

Patricia

• willy

Hallo,

Misschien een tipje, waarom pak je geen bed&breakfast?

Doen wij al een aantal jaren, gaat prima.

Kun je meteen op Google earth kijken waar het precies ligt.

De plaats die wij hadden was b.v. in Como ( op door reis naar Toscane ), superschoon, perfect en niet duur.

Je kunt kijken op www.homelidays.com of www.iha.com ( particulier ).

Waarom ga je niet vanaf Piombino?

Als je in Livorno bent en je moet overnachten, kun je beter doorrijden naar Piombino, dit is de kortste oversteek.

Veel plezier, en geniet ervan.

Groetjes, Willy