Sardinie is groot, bijna net zo groot als NL, maar het wegen netwerk is niet te vergelijken. Daardoor worden afstanden “langer” een weekje is te kort om “heel ”Sardinie te doen. Je zult meer in de auto zitten dan dat je ergens van kunt genieten. In April zullen de meeste B&B's en Agriturismo's wel open zijn, maar de meeste kusthotels nog niet, zelf werk ik in de zomer in een hotel hier in de omgeving, wij gaan dit jaar 19 april open! Als ik je een tip mag geven!
Wat betreft routes en tips voor B&B dat ligt er natuurlijk erg aan waar je aan komt! Sardinie heeft 3 grote internationale luchthavens. Wat een hele mooie route is om te rijden is de weg van Cagliari naar Villasimius en dan terug langs de kust ( Costa Rey)richtng Arbatax en Olbia. Een rit van pakweg 350 kilometer en ongeveer 5 tot 6 uur rijden maar werkelijk prachtige vergezichten. Je komt door vele leuke kustplaatsjes e.d.
Ook de weg van Cagliari richting Sant'Antioco ( langs de kust) is schitterend, als je bij Carbonia bent kun je verder rijden richting Buggeru, en dan langs de Costa Verde langzaam onhoog richting Oristano, Alghero etc. Ook dit is een prachtige route!
Wat betreft B&B die kom je op de routes genoeg tegen, maakt het verder niet uit waar je verblijft dan zou ik lekker op de bonnefooi gaan en kijken wat leuk is om te overnachten. Een goed B&B is op Sardinie overigens heel wat anders dan in NL. Over het algemeen heb je hier een eigen ingang en eigen badkamer, en niet een zolderkamertje bij een familie thuis waar je smorgens mee eet met de gastheer.
Groet vanaf een zonnig Sardinie
Maarten
www.sardaholiday.com