Gaan er ook ferries naar Sardinie waarbij je aan boord in je eigen caravan kunt slapen ?
Hi Matthe
Ik heb die vraag wel eens eerder gezien op http://www.sardinieforum.nl/ en ik geloof dat de meeste ferry maatschappijen het niet toe zullen staan ivm veiligheid. Vaak wordt de toegang tot het parkeerdek afgesloten en in geval van nood kunnen ze je veiligheid niet garanderen. Persoonlijk zou ik het zelf niet doen om die reden.
Nou dat kan hoor, b.v. bij Moby en GNV
Bij Moby Lines noemen ze het “OPEN DECK CON CAMPING ON BOARD ”
Bij Grimaldi hebben ze er ook een leuke naam voor, maar dat ben ik even kwijt.
Het kan overigens niet het hele jaar door, ik geloof dat het van 1 april tot 1 oktober toegestaan is.
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij kan het ook bij sardinieferries.
Even hun websites doorspitten en je komt hetvanzelf tegen
Vr,gr. Maarten
voor Sardinië
Details: Alleen heenvaart of alleen terugvaart, voor 1 persoon + camper, caravan, of minibus (t/m 7m). Beschikbaar op alle veerboten en toepasbaar voor alle afvaarten voorzien van het “Camping on Board” arrangement (cat. 7). De Camping on Board kan alleen worden uitgevoerd als de weercondities het toelaten.
N.B. De camping on board is alleen te reserveren voor campers of caravans.
Route: Piombino - Olbia (Zaterdag)
Olbia - Piombino (Vrijdag en zondag).
Voorwaarden “Camping on Board” (Beschikbaar van April t/m September):
•In de de zone van Camping on Board zijn auto's of campers op benzine niet toegestaan.
•Het gebruik van gasflessen of het aansteken van (elektrische) fornuizen is verboden.
•Volgens het Regelement van Veiligheid en Navigatiewetten, in geval van omslaande weercondities, is het de plicht van de Kapitein om de toegang naar de parkeerzone te blokkeren en de passagiers te verzoeken in de voor hun gereserveerde interne ruimte te blijven.
•De “Camping on Board” kan alleen worden uitgevoerd als de weercondities het toelaten. •Alleen te reserveren voor camper of caravan.
Toepassingsvoorwaarden moby Pex Camping on Board:
•Het tarief is toepasbaar voor alle Sardinië afvaarten voorzien van het “Camping on board” arrangement, t/m volledige bezetting van plaatsen en alleen in aanwezigheid van het BEST PRICE “A” tarief.
•Te reserveren voor het gewone tarief: extra passagiers, auto en cabine.
•Voor wijziging vatbaar tegen een betaling van € 25 voor elke verandering, naast het eventuele tarief-verschil.
•Geen sprake van terugbetaling, noch gedeeltelijk (ook niet als, in geval van van verandering van route en/of datum, het nieuwe tarief goedkoper zou zijn dan het voorgaande).
•Eventuele voertuigen langer dan 7m zullen voor het normale tarief worden gerekend (download brochure van de site).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?