Je zou Pula kunnen proberen, leuk plaatsje, dichtbij de kust. Ik weet er geen adressen uit mijn hoofd, maar wij waren er twee weken geleden en er zijn een paar hotels en ook bed en breakfasts. Maar als je pas tegen de avond in Cagliari airport aankomt denk ik dat je dan beter de eerste nacht in Cagliari kunt slapen, dat is maar 7 km van het vliegveld en er rijdt rechtstreeks een bus van het vliegveld naar Cagliari. In het centrum zijn zat hotels en b en b's, in de oude stad heb je o.a. Kastrum, ik weet niet of er een bus vlakbij stopt, maar het ligt wel heel leuk vlakbij het castello. Wij hadden een b en b aan de rand van de stad, Elia's b en b, superadres, maar wel wat verder van het centrum. Je kunt er goed komen met bus 6 richting Borgo S. Elia, doorrijden tothet eindpunt bij het stadion, dan ishet nog 2 min. lopen.
Wij hebben de zuidkust helemaal gedaan en daarna tot Oristano gekomen en via de Su Nuraxi bij Barumini terug naar Calgliari gereden. Su Nuraxi is een geweldige “Nuraghe”, staat op de lijst van Unesco werelderfgoed, heel erg de moeite waard. Het eiland San Pietro inhet zuidwesten is heel mooi, je kunt er vanuit Calasetta op San Antioco heel makkelijk komen met de veerpont. Die komt aan in Carloforte, heerlijk stadje, vooral ‘s morgens. Dat geldt overigens voor vrijwel heel Italië: ’s middags is alles tot een uur of 4, 5 dicht, daarna begint het lieve leven tot een uur of 8. Op San Pietro rijden ook bussen, volgens mij kun je het hele eiland daarmee bereiken, zeker de moeite waard.
Dichtbij Pula ligt Nora, de resten van een oude havenstad, ook zeer de moeite waard.
Hoe dan ook: heel veel plezier.