wandelen/rondtrekken...

• Martina

Ik heb van 11 t/m 18 mei a.s. een vlucht geboekt naar Alghero (met rugzak).

Wil graag wandelen. Is Alghero de moeite waard om er een week te blijven of is rondtrekken (via openbaar vervoer) aan te bevelen? Ik heb nog geen accommodatie geboekt. Voorkeur gaat uit naar een appartement o.i.d. Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Martina

• harm

hoi martina, ik vlieg a.s. zaterdag voor een weekje naar sardinie met ongeveer dezelfde intensies.

alleen heb ik wel een auto gehuurd, dus ik zal je als ik terug ben op de hoogte brengen ! wat ik zo hoor is alghero en omgeving alleen ook wel de moeite waard- je hoort van me begin mei.

groet,

harm

• Nina (SS, IT)

Hallo Martina,

ik denk zeker dat wandelen in de omgeving van Alghero voor een week een goede zet is. Je kan er alle kanten op. Zou alleen niet in de stad Alghero verblijven eerlijk gezegd. Een beetje er buiten lijkt me wenselijker,tenminste als je van wandelen houdt. Bijvoorbeeld een agriturismo is een leuke accommodatie, die bevinden zich altijd buiten de stad en zijn een uitstekende basis om te gaan wandelen. Gisteren ben ik van Stintino naar Bosa gereden, met de auto welliswaar, maar zag vele wandelaars en fietsers onderweg, ik kreeg er zelf zin in. Er zijn geen wandelpaden, maar op de tussenwegen is goed te wandelen, zo goed als geen autoverkeer. Je kunt echt alle kanten op. Mocht je interesse hebben in een leuke/verzorgde agriturismo, laat maar weten.

groeten, Nina

• Martina

Hoi Harm,

OK, ik hou me aanbevolen voor jouw ervaringen daar! Super…

Jij een fijne vakantie gewenst en tot horens!

Groetjes,

Martina

• Martina

Beste Nina,

Dank voor je reactie. Ik wacht graag even de ervaringen van Harm af. Maar informatie over een leuke agriturismo is natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes,

Martina

• Nina (SS, IT)

hallo Martina,

op onze site staan wat agriturismi, misschien zit er 1 voor je bij.

groeten, Nina

www.sardotravel.nl

• harm

o ja , voor ik het vergeet > via google earth kun je ook zoeken naar wandelingen die mensen daar zelf

hebben gelopen en in kaart hebben gebracht. je moet dan in het venster aan de linkerkant wel iets aanklikken

als dat er nog niet staat. geldt ook voor fiets routes trouwens.

op www.everytrack.com kun je ook wel het een en ander vinden, o.a. een wandeling naar cala luna > maar dat ligt wel aan de oostkust. zo ben ik ook achter een en ander gekomen ! misschien heb je hier vast iets aan, de voorpret is in elk geval altijd leuk ! (hoor mij) , verder hebben wij via www.homeaway.nl met een appartement eigenaar een leuke deal kunnen sluiten door daar de eerste 2 nachten en de laatste nacht te kunnen verblijven in Alghero- nu betalen we voor een 6 persoonsappartement 200 euro, voor 3 nachten dus. dat is pp dus een schijntje, en we zitten ook nog eens in het mooie oude stadsgedeelte !

Ik hoop dat ik je weer iets verder heb geholpen !

Groeten, Harm

• harm

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=603 het is every trail dus !

• Martina

Beste Harm,

Ben benieuwd naar je ervaringen! Ben je inmiddels weer teruggekeerd na de ‘aswolk’?

Is Sardinie goed bevallen en heb je kunnen wandelen vanuit Alghero of is een auto huren toch een must? Ik heb je aanbevolen site bekeken voor evt. vakantiehuizen, hoe is jouw keuze geweest? Misschien wil je de naam prijsgeven zodat ik hetzelfde voorstel kan doen aan de eigenaar?

Ik hoor graag van je…

Groetjes,

Martina