eigen risico autohuur & auto ervaring

• Maria

Hallo,

Nu dat we n auto hebben gehuurd wil ik toch even vooraf weten wat jullie ervaringen zijn op Sardinie vwb t autorijden.

Komt schade / diefstal veel voor op Sardinie?

Hoe zijn de wegen?

Wij hebben 2 jr geleden auto gehuurd in Rome & zjin toen richting Toscane etc gegaan maar bij terugkomst hebben we veel pech gehad oa. met de verborgen ‘flits camera’s' waar veel NL last van hadden. Ook 3x boete voor ‘verkeerd’ parkeren bij het autoverhuurbedrijf, tja je kan niet je auto naar binnen rijden en aan de balie afleveren.

Graag wil ik wat tips voordat we weer ‘nare smaak’ overhouden aan de autohuur.

Alvast bedankt.

Groetjes Maria (:P)

• gianfranco

Hallo Maria,

ik heb absoluut geen slechte ervaringen met autohuur vanaf Alghero. Wat schade betreft, dat kan je altijd overkomen maar zorg dat je niet te krap parkeert en voor de rest ben je er zelf bij denk ik. Diefstal valt volgens wel mij wel mee, niks in je auto laten zitten en toon dat ook door bv dashboard kastje open te laten …

Volgens mij wordt er weinig geflitst op Sardinië maar ik rij altijd rustig want je bent op vakantie dus geen haast!

Het inleveren is bij mij ook altijd soepel verlopen (HERTZ), de laatste keer mocht ik hem zelfs gewoon parkeren en de sleutel inleveren en naar een aantal weken netjes de eindfactuur thuis gestuurd.

Groetjes,

gianfranco

• Nina

Zorg dat je altijd de extra verzekering betaald zodat je niet het risiko loopt dat, indien er krasen of deuken in de auto zitten, het bedrag ingehouden wordt dat bij het verhuren op je creditcard geblokkeerd wordt. En ook altijd de auto samen met de verhuurder op het moment dat je de auto afhaalt, kontroleren en een papier ondertekenen waarop de reeds aanwezige schades al op staan aangegeven.

• Severina

Wij huren al verschillende jaren auto's bij verschillende bedrijven. Prijzen varieren nogal.

Meestal komen we aan in Olbia.

Snelheidsovertredingen, tja ook in Sardinie merk ik dat ze toch vaker gaan controlen op dit soort zaken. Ook fout parkeren wordt nu op gelet.

Een paar jaar geleden merkte ik hier niets van. Maar nu dat het steeds drukker wordt op de wegen gaan ze deze zaken aanpakken.

Ook terecht want als je ziet hoe sommige rijden en parkeren!!!!!!!!!!!!!!!

maar net zoals in Nederland moet je je in andere landen ook aan de regels houden.

Heb een keer een lekke band gehad. Er was geen reserveband in de auto maar een of andere soort pomp die je moest gebruiken. Gewoon waardeloos. De band hebben we zelf laten maken maar omdat we de pomp hadden uitgepakt uit de verpakking moesten we 180€ betalen. Hier waren we dus best wel kwaad over. Maar wisten wij veel!!!! Auto hadden we destijds gehuurd bij Avis.

Voordat je weg rijdt met je huurauto controleer goed op beschadigingen en tank inhoud of alles overeen komt met hetgene wat bij hun op de formulieren staat vermeldt.

Elk krasje wat ik zie laat ik hun vermelden op het forumlier.

Hiermee voorkom je later problemen.

succes

• Maria

Dank je wel voor jullie reacties.

Natuurlijk zullen we de overdracht van auto goed nagaan. Het blijft altijd oppassen met huurauto's.

Zijn de borden voor parkeren goed aangeduid voor de toeristen?

En idd we hebben nu ook n auto via Avis, we zullen daar zeker naar vragen hoe dat zit met de pomp/atributen!

• Severina

Op sommige plekken zie je duidelijk borden staan waarbij je de parkeerschijf moet gebruiken. Andere plekken moet je betalen en weer andere plekken staat helemaal niets. Zorg dat je in ieder geval safe staat en goed om je heen kijken of je er mag staan of niet.

In mijn omgeving kon je tot een paar jaar geleden parkeren waar je wilde, parkeerverbod of niet maar nu worden ze strenger dus ook voor ons is het oppassen geblazen.

Maar als we naar een vreemde plek gaan moeten ook wij goed uitkijken. parkeerboete is gewoon zonde van het geld.

groetjes

• Maria

Dank je wel Severina, dat zullen we zeker doen. We zijn 2 jr geleden naar Rome op vak geweest & zijn toen vandaaruit naar Toscane etc gereden. In n klein plaatsje zijn blijkbaar toen heel veel NL geflitst daar was zo'n ophef over dat t niet duidelijk was aangegeven. Boete: 100 EURO.

Is n parkeerschijf in de autohuur inbegrepen of dien je die nog ter plekke te kopen?

:)Cheers

• Severina

Velen hebben een kleine parkeerschijf onder de voorruit zitten. Maar ga er maar niet van uit.

Wellicht handig dat je ene in je handtas meeneemt. Je weet maar nooit.

• Maria

Goed idee! Nu kijken of ik m ergens hiero in Rusland kan kopen B)