Sant'Antioco de moeite waard?

• Henny

Hallo allemaal,

ik heb allerlei verhalen over Sant'Antioco gehoord ook op de site van Zoover staat veel interessants geschreven over Sant'Antioco. Maar ik vraag me af is het echt de moeite waard? Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn. Ik woon nl. dichtbij Eindhoven en ga anders naar Alghero dat is vanaf Eindhoven met Ryan air praktischer. Maar om dan 3 uur naar beneden te rijden . Dat is dan even de vraag. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen , we zijn van plan om met 8 personen 3 weken in september te komen!

Alvast bedankt voor jullie moeite en aandacht

Een vriendelijke groet

Henny

• tkriek

Hi Henny

Qua natuur en zee is het hele eiland de moeite waard. Sant'Antioco, met name de noordkant of de westkant, is erg mooi, vergelijkbaar met Alghero. Voor historische sites hebben beide locaties hun eigen specifiekheid. In Sant'Antioco zal je dichter bij de Romeinse en Punische bezienswaardigheden zitten en dichter bij de mijnenstreek. Daarnaast heeft Sant'Antioco en het eiland San Pietro (Genuese invloeden) een rijke visserstraditie (goed vis eten). Alghero daarentegen heeft meer prehistorische sites en Alghero zelf met Spaanse invloeden en daar zal je bijvoorbeeld de mooie grotten van neptunus vinden. Beide locaties hebben mooie stranden vlakbij. Dat maakt je keuze niet makkelijker, maar Sardinië is ook groot met een grote verscheidenheid.

• Henny Janse

Dank Timbert voor je informatie!

Ik heb inmiddels via een collega van mij een tip gehad wat betreft Sant'Antioco, er schijnt een nederlandse te wonen die zeer gastvrij is en ook etentjes organiseert en kookworkshops!

Dat is helemaal in ons straatje! Maar we gaan het verdelen, dus eerst naar Aghero want zoals jij ook beschrijft lijkt ons dat erg mooi. Dan naar beneden naar Sant'Antioco.

Nogmaals dank!

groet Henny