Sant'Antioco de moeite waard?

• Henny Janse

Hallo allemaal,

ik heb veel gehoord over Sant'Antioco en ook op sites zoals bijv. Zoover staat veel geschreven over Sant'Antioco, maar nou vraag ik me af is het inderdaad zo mooi? De moeite waard om naar toe te reizen?

Ik woon in de buurt bij Eindhoven en wil op Alghero vliegen maar dan nog 3 uur reizen . Graag wil ik van jullie weten wat jullie ervaringen zijn als Sardinie experts. Wij zijn van plan om met 8 personen 3 weken in september te komen.

Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite!

Een vriendelijke groet

Henny

• ersilia

Hallo Henny,

wij zitten niet op Sant'Antioco maar wel in het zuiden van Sardinie.En hebben zeker voor groepen een aantal zeer mooie grote accommodaties vlakbij de mooie stranden van Chia en teulada.

Als je iets verder dan eindhoven wilt rijden kun je vanaf Weeze rechtstreeks op Caglairi vliegen en dan is het maar een half uurtje rijden naar de accommodaties die wij hebben.

Wil je meer informatie laat het me maar weten.

Ersilia

SardaHoliday

• henny

dank je Ersilia voor je snelle antwoord!

Maar ik ben zo benieuwd naar Sant'Antioco. Heb je ervaringen , of kun je me meer vertellen over dit schiereilandje?

Mischien is het mogelijk vanaf jullie accommodaties het schiereilandje te bezoeken?

Of zeg je dat is helemaal niet nodig, want zo bijzonder is het niet. Mischien heb je betere suggesties?

Alvast bedankt

Groet Henny

• ersilia

Het is zeker een leuk eiland wat het bezoeken waard is. Wij doen het zelf ook regelmatig Het is ongeveer een 45 minuten rijden vanaf waar wij wonen in de buurt van Cagliari.

Maar ook de omgeveving van Pula is de moeite waard en ok de mooie costa Rei met de mooie witte stranden. en Cagliari is ook de moeite waard om te bekijken. Zowel de musea als ook de winkels, restaurants.

Laat me maar weten of je meer informatie wilt over het zuiden van Sardinie

• gianni

Sant antioco is zeker de moeite waard ,vooral tegen de avond als de families gezellig paraderen door de winkelstraatjes en de zeepromenade,met zijn leuke terrasjes. Ook een tocht met de veerboot naar Carloforte is zeer mooi , je hebt het gevoel dat je in willemstad aanmeert , met al die vrolijk gekleurde huizen.(vertrek vanaf calasetta).Verder hebben wij zeer genoten van de weg naar buggeru , met zijn mooie vergezichten en een tussenstop bij een restaurant met een schitterend uitzicht op panne di zuchero. Verder is het mooie strand van cala domestica de moeite waard , met zijn natuurlijke tunnel en steile rotswanden.

En waar vind je nog een fles bier ,0,66 voor 1,60 in buggeru in t centrum , het enige barretje met gelateria. Ichnusa bier smaakt echt lekker.

• Henny

Dank je wel Gianni ! Ik ben inderdaad al overtuigd dat wij die kant op gaan, lijkt me erg mooi! ik heb inmiddels van verschillende kanten zulke interessante verhalen gehoord dat we ook al geboekt hebben. Vooral het feit dat het niet zo toeristisch is en nog authentiek spreekt ons erg aan. En we gaan zeker ook de boottocht naar carloforte maken . Wij zijn helemaal enthousiast geworden!

Als we terug zijn laat ik weten of het allemaal zo mooi was!

Groet Henny

• Maarten

Gianni. je hebt helemaal gelijk, die weg is prachtig! en toevallig ken ik dat barretje, een tijdje geleden ben ik er nog geweest met familie uit Nederland. 4 ijsjes en 3 (grote)bier en nog geen tientje kwijt!

maar als je even buiten de drukte gaat vindt je dat wel meer hoor! bij ons in het dorp betaal je 1,50 voor een grote fles ichnusa (0,66). hetzelfde geldt dit trouwens voor uit eten gaan. vaak eet je beter als je even uit de drukte gaat en in de prijs kan het veel verschil maken. Overigens kan je op Sant'Antioco in de haven van Callasette ook heerlijk eten en niet duur! de naam weet ik even niet meer. maar een restaurant direkt voor de parkeerplaats van de jachthaven. echt een aanrader!

gr. Maarten

• patricia

Hallo,

daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, ik vond dit schiereiland zonde van mijn tijd. Wij hebben een week in het noorden en een week in het westen gezeten, daar was het prachtig.

Vooral de stranden, die vond ik dus op Sant Antioco tegenvallen. Ook de cultuur was ver te zoeken. Moet wel zeggen het noorden is erg toeristisch vergeleken met Sant Antioco.

De natuur op het hoofdeiland is echt prachtig. Vooral het zuidwesten vanaf Bosa naar Sant Antioco.

Besteed de korte tijd die je hebt aan de natuur en de west, noord en oostkust. Steden zijn eigenlijk ook een tegenvaller, maar het hangt ook sterk er vanaf wat je al gezien hebt in je leven.

O ja vergeet ook de kwallen niet rond Sant Antioco en dat het een stuk kouder water is.

Maar goed de meningen zullen ongetwijfeld verdeeld zijn.

groetjes

Patricia