autohuur

• mascha

Ik heb even een vraag, ben bezig om een auto te huren, vanaf olbia..nu zijn er best wat prijsverschillen, iemand ervaring bij sicily by cars? want deze is wel een stuk goedkoper als de rest?..

• Severina

Heb in Olbia al bij diverse verhuurders een auto gehuurd. Naar mijn mening zit er niet veel verschil tussen.

Ze proberen je allemaal extra verzekeringen aan te smeren. Het ligt natuurlijk aan jezelf of je dit wilt of niet.

eigen risico houd je toch altijd.

Ook bij Sicily by Car heb ik al eens een auto gehuurd net zoals bij Avis en Europcar. Geen problemen mee gehad.

Toevallig huur ik nu de auto bij Hertz. Op het moment van boeken was deze goedkoper als de anderen.

Maar dit kan nogal verschillen per dag of periode.

Wel goed op je documenten kijken bij welk verhuurbedrijf je moet zijn. Vaak zijn er kleine bedrijven die bij grotere bedrijven auto's inhuren.

Indien je een auto huurt goed naar eventuele schade kijken en echt elk krasje laten noteren door het bedrijf, anders wordt aansprakelijk gesteld voor de schade.

• tkriek

Sicily By Car maakt deel uit van http://www.autoeuropa.it/

Je moet de prijzen goed vergelijken, met name eigen risico, hoeveel kilometers (of onbeperkt) en de hoogte van de verzekeringen. Meestal kan je wel van een paar aanbieders een offerte opstellen (en dan tijdig afbreken) om een goede vergelijking te maken. In juni hebben we een auto van Hertz geuurd want goedkoper, Fiat Panda was de goedkoopste prijsklasse. De vraag is dan of je voor een tientje minder een andere aanbieder gaat kiezen of vertrouwt op de grote merken zoals Hertz, AVIS of Maggiore. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de service van AVIS en Hertz (dus ook de professionaliteit van het personeel).

• cloet

Ik heb een auto (Fiat Panda) bij Avis gehuurd. via www.holidaycars.nl. 567 euro voor 19 dagen. Bij hen kan je een verzekering af sluiten voor het eigen risico. In ons geval kostte dat 66.50 voor de hele periode. Je moet wel even via zoeken naar een kortingscode (website Transavia). En dan via mail de offerte aanvragen, want op de website wordt de korting niet verwerkt.

Ervaringen met deze maatschappij heb ik dus nog niet, maar Transavia verwijst ook door naar hen, dus zal wel goed zijn.

Bij de website www.autoeuropa.it (van Sicily by car) staan inderdaad lagere prijzen, maar als je bij hen het eigen risico wilt afkopen, zit je al snel op ruim 800 euro.

Andere goedkope is www.easycar.nl

Succes