Transfer vanaf Cagliari naar Pula

• Claudia

Hallo,

Ik heb zo juist tickets geboekt om eind september naar Sardinie te gaan.

Nu hebben we een privé huis gehuurd en worden dus niet vanaf het vliegveld (Cagliari) opgehaald.

Nu is mijn vraag gaan er bussen vanaf Cagliari naar Pula, kan ik beter een taxi (voor 3 personen) nemen of is een auto op het vliegveld huren de beste oplossing??

In het geval van een auto huren, waar kan ik dat dan het beste doen??

Verder iemand nog tips wat absoluut de moeite waard is om te doen rondom Pula??

Groetjes,

Claudia

• Laura B

Claudia,

In Sardinië is het heel handig als je een auto ter beschikking hebt.

Het openbaar vervoer is niet zo frequent.

Je kunt dan tenminste ook nog wat van het eiland zien en zeker de hoofstad Cagliari is een bezoekje waard.

Wij hebben zelf al een paar keer bij Hertz een auto gehuurd en is goed bevallen.

grtjes en veel plezier in S.

• tkriek

Hi Claudia

Een auto huren is het handigste als je ook van alles wilt gaan zien. Pula is de moeite waard, gezellig en er zijn ook goede restaurants. De stranden zijn prima. Verder is er natuurlijk Nora om te bekijken. Als je een auto hebt kan je ook makkelijker naar Torre di Chia of richting Capo Spartivento en natuurlijk naar Cagliari. Iets verder weg ligt ook Sant'Antioco wat de moeite waard is. Maar als je alleen naar het strand wilt dan kan je overwegen om alleen een paar dagen een auto te huren. Tussen Cagliari en Pula rijdt ook een bus. Tijden zijn echter beperkt.

Een auto huren zou ik adviseren om de sites van Hertz en Avis te vergelijken. Wij zijn altijd tevreden geweest over hun service.

• Maarten

Ja, ik moet me bij de vorige sprekers aansluiten! een taxi vanaf het vliegveld naar Pula kost circa 70,00 euro ( Santa Margherita di Pula ongeveer 85,00) doe je dit tweemaal dan kan je al bijna een auto huren. Op zich is het strand in Pula leuk maar wil je echt wat moois zien dan moet je zeker eens bij Torre di Chia kijken. wij gaan daar nu zeker 2 keer week heen en nu nog steeds( eind juli) is het daar aangenaam rustig! Hoewel het openbaar vervoer hier op Sardinie wel wat te wensen over laat moet ik wel zeggen dat juist vanuit Pula richting Cagliari en omgekeerd wel een redelijk goede verbinding is met ook nog wel redelijke frequente tijden. vanaf 05:30 tot 21:30 nagenoeg elke half uur een bus vanuit Pula naar Cagliari en vanuit Cagliari naar Pula vanaf 5:25 tot 21:25 een kaartje kost geloof ik 2,30 euro. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk wat je wilt doen en waar het huis ligt.maar in principe is een auto wel gewenst op Sardinie.

Groeten vanuit een heeeeeel warm Pula, Sardinie ( nu 06:00 uur al weer 23° celcius dus het mag wat ons betreft wel een beetje koeler!!)

Maarten

• Claudia

Super bedankt voor jullie reacties en zal de plaatsen die jullie aanbevelen zeker opschrijven en bekijken wat daar allemaal te zien is………hou van strand maar om daar de hele vakantie door te brengen vind ik zonde wil zeker wat van het eiland zien.

groetjes,

claudia