Hallo,
Ik heb gisteren een retour voor mijn vrouw en mezelf geboekt met Ryanair, naar Alghero.
De bedoeling is dat we een auto huren en dan, eind april 2012, een (gedeeltelijke?) rondreis gaan maken op Sardinië, in 7 dagen tijd.
Dit forum lijkt me wel een goede plek om wat “ervarings informatie” op te doen.
We hebben dus eigenlijk dezelfde vragen als de starter van dit topic, vandaar dat ik graag hier even “meelift”.
Om te beginnen wil ik een auto huren op het vliegveld in Alghero, niet te duur natuurlijk, maar ook zonder “gedoe”.
Dus van een goed bekend staand bedrijf, waar we niet met onaangenaamheden achteraf worden geconfronteerd.
Welke optie is aan te raden/waar moeten we op letten?
Dan; we zitten te denken aan een rondrit van Alghero naar het noorden, dan via de oostkant van het eiland afzakken naar Orosei en dan oversteken naar de westkant; Oristano en van daar uit weer naar boven; Algehro.
Dit is echter maar een “eerste opzet”.
Is dit een aan te raden route, of is het ook goed te doen om het hele eiland in die 7 dagen rond te rijden?
We willen het rustig aan doen, hebben vakantie en willen vooral wat “rondstruinen” door dorpjes, stadjes en natuur, zonder echt grote afstanden te wandelen en klim en klauterwerk te ondernemen.
Wie heeft tips voor een route?
Tenslotte; overnachten willen we graag via Agriturismo, B&B en (kleinere familie)hotelletjes.
Wie heeft daar tips voor, graag uit eigen ervaring.
Groeten, Serinus.