met huurauto van Sardinie naar Corsica

  • manuelavangemert@hotmail.com

    Wij willen voor 2 weken naar Sardinie en Corsica. Het meenemen van een huurauto, oversteek naar Corsica, geeft volgens europcar problemen in verband met de dekking van de verzekering voor de overtocht en de grens Italie/Frankrijk. Weet iemand een maatschappij waarbij dit wel mogelijk is. Wij landen en vertrekken overigens weer van vliegveld Alghero.

    Ik hoor graag van jullie

    met dank!

    Manuela

  • wilbert geers

    Dat is inderdaad lastig. Optie: Alghero huurauto nemen en dan naar Cosica gaan, vervolgens weer naar Alghero of Cagliari terug. Sardinië heeft beduidend betere vliegverbindingen! Bij verhuurbedrijf hoef je toch niet te medlen dat je naar Corsica gaat?

    Overigens 2 weken voor beide eilanden? 2 weken is eigenlijk al veel te kort voor 1 eiland! Zie oa. Corsica-Info en Sardinie-Info

  • tkriek

    Hi Manuela,

    Internationale maatschappijen zoals Hertz of AVIS maken zich daar veel minder druk over. Ik heb een keer een huurauto van AVIS gehad om van Milaan naar Amsterdam te rijden.

  • Rempt

    Manuela,

    Sorry, maar een beetje late reactie. Maar wellicht is mijn bericht ook behulpzaam voor andere prikborders.

    Wij gaan vaak via Sardinië naar Corsica. Soms wel 3 keer per jaar. Een betaalbare vlucht buiten het seizoen naar Corsica is over het algemeen behoorlijk prijzig.

    We huren altijd een Auto bij: Sicily By Car: http://www.autoeuropa.it/newae/booking/en/index.aspx?gclid=CNO8rtTbnrECFRMgtAod2gESRQ

    Vaak gaat dat via www.easycar.com. Het liefst een Fiat 500….we zijn er helemaal verzot op! En dan met Saremar over varen: http://www.saremar.it/pages_it/index.asp

    Deze maatschappij heeft geen beperkingen voor het meenemen van de auto naar een ander land. In de hele voorwaarden wordt daar niets over gemeld. Ik heb het overigens ook nooit gevraagd, maar gewoon gedaan….alsof mijn neus bloede.

    Het is ons altijd goed bevallen. We blijven het ook doen.

    Veel succes,

    Rempt