stemme

• 222

hallo,

ik heb een vraag ik heb een stemkaart gekregen vanuit sardinie stemmen is dus

op 5 oktober wie weet of je daarvoor eventueel voor de reiskosten in aanmerking

komt ik ga dus 9 oktober naar sardinie als het dus zo is als ik de kosten terug krijg ga ik natuurlijk voor 5 oktober wie kan mij hierbij helpen..

groetjes

• Gianfranco

Staat dat niet op de stemkaart?

Groet,

Gianfranco

• 222

kan er niet erg veel uit wijs worden misschien jij?

dit laatste staat

la presenta cartolina avviso da diretto al contributo per gli elettori residenti all estero previsto dalle norme regionale..

mijn italiaans is niet zo goed ..jammer genoeg..

groetjes

• 222

Hoi

ben er al uit gianfranco ik heb een email gestuurd naar het italiaans consulaat en de italiaanse ambassade en je krijgt idd een vergoeding…

maar in ieder geval bedankt..

groetjes

• Patrick

222,

Misschien best eerst een cursus Italiaans volgen :-)

Groetjes

• Maarten

Als ik zo vrij mag zijn! waar wil je op gaan stemmen? je italiaans is niet goed genoeg om je stem biljet te lezen! Of is dit gewoon een goedkope manier om maar weer eens naar Sardinie te gaan? Je helpt Sardinie meer om weg te blijven en deze reiskosten lekker bij de gemeente te laten ( blijft de vraag aan welke strijkstok het deze keer blijft hangen) En dan weet ik wel dat het maar een klein bedrag is en het op zich weinig uithaalt of jij dat geld wel of niet zou krijgen, maar is dat niet hetzelfde als met een enkele stem van een sardijn uit Nederland die niet weet wat er zich afspeelt op Sardinie?

Als ik jou was zou ik gewoon eens een goedkoop ticket kopen, een auto huren bij een lokale verhuurder, en een klein hotelletje, B&B o.i.d. huren. Daar help je Sardinie meer mee!

gr. Maarten

• 222

Is dat jouw probleem waar ik op ga stemmen?????

• Gianfranco

Beste Maarten,

jij zit ook alleen maar om commerciële redenen (lees: eigen zakken vullen) op dit forum. Je geeft altijd antwoorden die uiteindelijk naar verkoop praatje van jullie zelf leiden.

Zolang de staat deze mogelijkheid geeft dan maakt het toch niks uit! Jij hoeft de tickets niet te betalen en misschien besteden ze het geld wel in 1 van jullie B&B's.

Met vriendelijke groet,

Gianfranco

• nesta

hulde!

• Maarten

Klopt voor een groot gedeelte wel, en daar schaam ik me ook helemaal niet voor.

wellicht was ik niet helemaal duidelijk! ik ben van mening dat juist diegene die mogen stemmen dit ook zeer zeker moeten gaan doen! en als je dan ook nog reiskosten vergoedt krijgt, Prima daar moet je zeker gebruik van maken! Ik vond het enkel een beetje vreemd dat je geen stem biljet kan lezen ( begrijpen) en toch wil stemmen! dan vraag ik me af, wie help je daar mee.

Ik denk dat je Italie(Sardinie) op een andere manier beter kan helpen. en dat is inderdaad hier geld naar toe brengen en geen geld van hier uitgeven! maar ja, ik merk steeds vaker dat je geen mening mag hebben of in ieder geval deze niet mag uitten, Jammer!

En wat betreft de reacties die naar ons leiden, die zijn er zeker. maar volgens mij is daar weinig mis mee! als er een reaktie van mij op dit forum staat die niet waar is of onjuiste info bevat mag je het me zeggen!

gr.

Maarten

Maarten