Oktober 2009, Alghero of omgeving

• Sander

Hoi Gianfranco,

Ook jij bedankt voor je tips. We gaan gewoon goed op Weeze letten. Bremen vinden we toch net iets te ver rijden (op de terugweg land je behoorlijk laat en er zit ook nog een stel met een baby in ons gezelschap) en hopelijk gaan de tarieven vanaf Weeze inderdaad nog wat zakken.

Groet,

Sander

• Silvester

Hoi Sander,

Die ene koffer waarvoor je betaald mag idd niet meer dan 15 kg wegen. Voor twee personen zoals in mijn voorbeeld kan je dus 35 kg (10 + 10 + 15) meenemen. Voor degenen die geen koffer heeft, dus alleen handbagage (bv zo'n trolleykoffertjes) kan dus online inchecken.

Wat betreft instappen met prioriteit heeft inderdaad het voordeel dat je in de eerste groep zit die instap dus eigenlijk verzekerd bent van een redelijke zitplaats. Je stapt als een van de eerste in maar je hebt geen besproken plaats. Maar je zit in ieder geval niet verdeeld over het vliegtuig. Je moet dan wel allemaal met prioriteit instappen, tenminste dat geeft Ryanair tegenwoordig aan. Dus boek je voor de hele groep in 1 keer dan moet iedereen met prioriteit instappen (is dus 8x8 Euro extra). Je kan ook twee keer boeken. De ene groep met en de andere groep zonder. Maar dan heb je 2 maal creditcard kosten. Je wint hier niet zo veel mee maar toch. Gemiddeld zijn het er rond de 20 die met prioriteit instappen. Maar hang me er niet aan op dat kan in een vakantieperiode waarbij meer ouders met kinderen reizen natuurlijk anders zijn.

Holidaycars is een online autoverhuurbedrijf waarbij autoverhuurmaatschappijen zich kunnen aansluiten. Het kan dus zomaar zijn dat als je daar je auto huurt je bij Europacar of elke andere willikeurige maatschappij je auto moet halen. Verder heb ik zelf hier geen ervaring mee. Ik heb zelf ook contact contact met een lokaal verhuurbedrijf (niet alleen auto's maar ook campers, scooters, fietsen e.d.). Mocht je er niet uitkomen kan je me hierover altijd even mailen.

Saluti da bella Sardegna.

Silvester

P.S. Het weer is op dit moment ook niet al te best. Af en toe regen, beetje zon, 10-12 graden. Op het vaste land is het veel slechter idd.