is Sardinië duur?

• Ludo

Ook wij zouden dit jaar voor het eerst naar Sardinië gaan. Zijn er daar fietsmogelijkheden voor “gewone” fietsers ? Dus geen mountain bike routes en graag eerder vlak dan golvend.

Welk deel van het eiland zou meest geschikt zijn hiervoor ?

Is er een mogelijkheid om ergens informatie te vinden hierover ?

Met dank voor enkele tips

Ludo

• Maarten

Nou dat wordt lastig, het is hier over het algemeen eerder bergachtig dan golvend, laat staan vlak! Het gebied tussen cagliari en pakweg Oristano en dan het binnenland is denk ik het meest vlak, ook de omgeving van Alghero en dan verder omhoog en naar het oosten is niet verschrikkelijk bergachtig, maar ook zeker niet vlak te noemen! Daar komt nog eens bij dat fietspaden er nagenoeg niet zijn. Er wordt dus ook niet veel (gewoon)gefietst, mountainbiken daarintegen is hier natuurlijk fantastisch. Mischien dat er mensen zijn hier die je nog wat verder helpen.

Vandaag ruim 21 graden en de hele dag zon gehad, de zomer komt er dus aan! groet vanaf een zonnig Sardinie

Maarten

• Ludo

Hallo Maarten

Hartelijk dank voor je reactie ! We zijn eerder gewone fietsers (heuvelen mag wel hoor, maar mountainbiken is niet ons ding). Dus ik begrijp dat het moeilijk wordt zonder fietspaden. We kijken nog even verder en hopen dat we ergens vandaan nog een meer aanmoedigende kijk krijgen op het gewone fietsgebeuren in Sardinië.

In België hebben we vandaag voor de eerste keer sedert lang een echt zonnige dag. Een graad of zeven vinden wij na de strenge en donkere winter al een heel wat. En vanavond gaat het weer vriezen !

We snakken dus naar een Sardijnse zon !

• tkriek

Hi Ludo,

Wat je zou kunnen doen is een paar dagen rond Oristano verblijven, Schiereiland van Sinis en het directe achterland van Oristano. Daar is genoeg te zien en te doen voor een paar dagen op de fiets. Richting Fordongianus (Valle del Tirso) ben ik ook wel fietsers tegengekomen (bepakt en bezakt). Je zou dan de trein kunnen nemen naar het noorden of naar het zuiden en dan een ander gebied bezoeken. Rond Alghero is het goed te doen (mooie stranden) maar ook in de buurt van Cagliari langs de kust richting Pula en Capo Spartivento, en dat zal je niet willen missen overigens. Verder is het wel te doen om op de paar hoogvlaktes rond te rijden, zoals de hoogvlakte bij Abbasanta of de Valle dei Nuraghi. De oostkant is veel bergachtiger, net als de streek van de Iglesiente. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

• cloet

Leuk dat je Barisardo gaat. Mijn familie woont 1 dorpje verder. Omgeving is erg rustig en niet echt toeristisch, wat betekent dat de prijzen redelijk zijn.

Aanrader zijn de grotten Bue Marino, leuk om te winkelen het naastgelegen stadje Tortoli. Google anders even op Ogliastra, dan vind je vast meer info.

Ben benieuwd hoe je het vond!

Groet