Veiligheid en Hygiene worden niet door de overheid gecontroleerd! zeker niet als je spreekt over de particuliere verhuur. En ik verhuur toch al heel wat jaren al weer diverse accommodaties.
Dit geld overigens wel als je b.v. een B&B of Agriturismo opent dan krijg je een eenmalige controle van de commune. maar dit stelt werkelijk niks voor. Ze zijn ook bij mij langs geweest.
Maar zoals gezegd is dit niet van toepassing op bedrijven zoals Sardinietrips, of noem ze maar op al die andere ( ook die van mij). Derhalve lijkt mij de opzet van de CVVA helemaal niet verkeerd. Ik weet dat de hele stichting nog in oprichting is en zal mij hierbij aansluiten zodra dit allemaal geregeld is.
Wat zij gaan doen is het volgende. Zij gaan toetsen of Italiaanse bedrijven van nederelandse eigenaren die via internet huizen aanbieden ook daadwerkelijk bestaan. Verder gaan zij beoordelen of er ook op een fatsoenlijke manier wordt omgegaan met klachten, facturering etc. Ik heb een van de heren onlangs op bezoek gehad en kan alleen maar zeggen dat het op mij als positief overkwam. Door al het gedonder met Turkijereizen en huisjes in Spanje die niet bleken te bestaan lijkt mij dit een positieve ontwikkeling en ik kan dan ook niks negatiefs hierover verzinnen. Natuurlijk zijn er altijd lieden die over alles en nog wat een (negatieve) mening hebben. Als ondernemer op Sardinie juich ik dit soort initiatieven alleen maar toe.
Maarten