Wat een onzinnige discussie.
De een vraagt zich af, waarom huurprijzen zo hoog zijn, terwijl hij het niet nodig heeft om te huren, aangezien hij bij familie terecht kan, de ander vraagt zich af waarom men iets mooier probeert voor te stellen dan het is.
Hierop is maar een antwoord: met het beetje dat men heeft proberen een graantje mee te pikken en liefst met zo weinig mogelijk moeite.
Ik kijk ook wel eens naar folders over Sardinië en ben blij met de absurd hoge prijzen. Zo blijven het strand en de zee bij Geremeas ook in de zomermaanden toegankelijk, zonder dat je over de hoofden van anderen moet lopen. Ik heb de afgelopen maand een paar toeristen gezien, voornamelijk duitsers. Als dat de types zijn die naar Sardinië gaan komen, laat dan maar fijn zitten.
Wie zijn jullie dat jullie denken commentaar te moeten leveren op de handelswijze van anderen. Als ze werkelijk véél te hoge prijzen vragen snijden ze alleen zichzelf in de vingers. Wil je gebruik maken van hun diensten, betaal hun prijs, wil je geen gebruik maken, bemoei je er dan ook niet mee. Volgens mij zitten ze in Sardinië helemaal niet te wachten op de betweters uit het ontwikkelde noorden, zelfs niet als het om (oud-)landgenoten gaat. En voor dat iemand zich beledigd voelt, ik ben ook van italiaanse/sardijnse afkomst!
We zijn net terug van het mooiste eiland ter wereld en plannen al onze reis voor volgend jaar. Laten we het aub zo houden en niet proberen om onze ‘kennis’ en ideeën aan onze vrienden op te leggen.