belachelijke dure huurprijzen

• Romko

…dan jij in Ollanda blijven en niet naar Sardagne gaan…kijkkek kijken niet kopen…viva Italia

• Silvio

Wie bedoel je, Romko? Virgilio of mij?

Silvio

• Janina

Hoi allemaal,

Ga je in het voorjaar, valt de huurprijs reuze mee. Het hoofdseizoen, en het was eergisteren op de TV (Videolina) met 3.000.000 vakantiegangers, is de prijs hoog.

De vakantiegangers van het vasteland, vragen niet eens de prijs, ze betalen het gewoon.

Ze komen dan ook maar 2 weken, genieten van zee en strand, en sparen voor het volgend jaar.

Wij willen 3 weken, het het liefst voor een appel en een ei.

Probeer dat maar eens in Frankrijk of in een ander land. Nee dus, voor een tent of sta-caravan betaal je ook 500 euro p/week.

Vandaag in het dagblad gezien, dat je voor 10 euro p/d een tent kon huren op Sardinie.

Ga je toch lekker camperen.

Groet, Janina

• Virgilio

Silvio,

wie ben jij om te denken commentaar te leveren op een bericht? En dan die goedkope sentimenten van “het noorden” er bij te halen.

En hoe bedoel je met “het beetje dat zij hebben”? De mensen die ik ken op Sardinie zijn alles behalve arm.

Dus jij gunt de Sardijnen geen toerisme zodat jij een rustige vakantie hebt?

Tja, nogal egoistisch en koud: kom jij uit het noorden? :)

• silvio

Wacht even Virgilio,

Jij was degene die problemen had met de hoge huurprijzen, niet ik.

Jij liet doorschemeren dat de sardijn misbruik maakt van het bezit dat hij heeft, niet ik.

Als je het over de eenling hebt die een huis tegen een hoge (niet dure trouwens) huurprijs aan wil bieden, gaat het inderdaad over mensen die een beetje hebben in vergelijking met de grote ketens die hotels en villages uit de grond stampen. De echte rijken gaan niet in de dorpen waar jij het over hebt hun huis verhuren. Die zitten langs de kust.

Verder bedoelde ik de ‘buitenlanders’ en niet de noord-italianen. Lees svp wat zorgvuldiger voor je commentaar geeft.

De boodschap die ik probeerde over te brengen en die ook letterlijk in mijn stukje staat, is: Wil je de diensten gebruiken, betaal dan, wil je ze niet gebruiken, bemoei je er dan niet mee.

Jij hoeft toch niet te huren, jij hebt er familie. Waarom dan een dergelijke discussie uitlokken? Je had het eerder ook al over de harde tv. Als je in Sardinië bent, pas je dan aan, zoals ook je vader/moeder of allebei hebben gedaan toen ze naar Nederland kwamen. Als jij de mensen daar gaat vertellen dat ze hun tv niet zo hard moeten zetten omdat JIJ van mening bent dat dit onbeleefd is, dan ben jij zo'n betweter!

• Immy

Silvio, het is een goed recht van iemand, waar die ook vandaan komt, om te vragen

waarom de prijzen zo hoog zijn.

Trouwens ik was het die vroeg waarom een eenvoudige huisje een bungalow genoemd wordt.

• Virgilio

Silvio toch,

ik bemoei mij nergens mee. Ik stel gewoon een vraag.

Mag dat niet?

Verhuur jij of jouw familie soms huisjes?

En dat van die TV slaat nergens op. Lees svp wat zorgvuldiger voor je commentaar levert.

Een emigrant is trouwens niet te vergelijken met een toerist.

• Gino

Als je gewoon even nadenkt waarom de huizen , apartamenten , caravans ecc ecc in onze ogen zo duur moet zijn ,

moet je vooral even serieus nadenken vooral met Sardijnse achtergrond

dat deze mensen hun prijzen in de zomer hoog moeten houden,

want in de winter word er weinig geld verdient en zo kunnen zij overleven met de inkomsten van hun verhuurde vakantie gelegenheden.

Is dit soms een straf.???

Je kiest voor Sardegna of je neemt een goedkope all-inn in een goedkoop land.

Het is wat je zelf wilt ,,,toch??

Het is geen afzetterij, maar gewoon een overlevings kans voor mindere tijden.

Allen fijne vakantie gewenst.

• silvio

Dat bedoel ik dus ook. Misschien dat het anders is overgekomen, waarvoor mijn verontschuldigingen

• Gino

NO Silvio , soms zitten mensen gewoon te zeuren over iets en denken niet na dat er misschien wel een reden voor is.

Misschien komt het omdat je in OLANDA hoe slecht het je ook mag gaan ,

je altijd op de sociale zaken terug kunt vallen.

Als ze dit proberen te begrijpen en zich dan eens in de mensen met voor hun geluk nog iets te verhuren voor slechte tijden kunnen indenken,

wardeer je Sardegna niet enkel om zijn schoonheid , maar ook de mensen die elke dag hard werken om ook een mooi leven te wensen met alle dingen die wij in Holland zo normaal vinden.

Blijf je eigen gedachten gang volgen.

Forza Sardegna

ps. We zijn al wereld kampioen met voetbal , ITALIA

hier nog geen cometaar over gelezen ??????